Banana drink

fevereiro 21, 2017

(português em baixo)


Vegetable "milks". I call them drinks because of milk they have nothing.
I confess, at the beginning, I found it very strange to think of drinking almonds, oats, rice drink, among others. Especially the rice. I mean, it's rice.


Another thing that came up when I became vegan was the urge to try new things, new foods. Before, even if I was paid to, try something that was not part of my menu (it was really weird, even)it was not possible for me. Now, I prove everything. And I end up liking it all. To this day, there was only one thing I bought and did not like, and it was the hibiscus tea. I've tried it several times, but I just can't like that.
So, I started to try vegetable drinks. The first time was at the home of a friend of mine, who is ovo-lato-vegetarian, and had almond drink at home. So I asked to try it. And I loved it. Since then I have ventured to buy and try out all the drinks that are available. I even ventured to make them at home. They are healthier and cheaper. As incredible as it may seem, so far what I liked the most was rice. The one who made me such a mess in drinking was the best.
The good thing about vegetable drinks is that you can make it about anything vegetable. Drink of coconut, spelled, yam, quinoa, walnut, hazelnut, lentils, mangoes, vanilla, linseed. As you see, you have a lot of choices!!
The last "novelty" is the banana drink. For those who like bananas, believe me, this drink is the most delicious there can be. And it results in a super nutritious breakfast / snack.
Banana is an excellent food: it helps to reduce blood pressure, facilitates digestion, decreases appetite, helps fight depression and is a great pre-workout.

How to make? Simple. You only need one banana (if they want a very fresh drink, use frozen banana) and a glass of water (add more water to the desired texture). You can add a little cinnamon (natural thermogenic) and a little sea salt.
If you want an even more nutritious drink, you can add: hemp seeds, 1 tablespoon of oleaginous butter, a little oatmeal, a vegetable protein scoop (for athletes), maybe dates, if you want it to be (even more) sweeter.

Easy, isn't it?

I hope you love it !!

A.


"Leites" vegetais. Chamo-lhes bebidas, porque de leite não têm nada.
Confesso, que no inicio, achava muito estranho pensar em beber bebidas de amêndoa, de aveia, de arroz, entre outras. Principalmente a de arroz. Quer dizer, é arroz.
Uma coisa que surgiu quando me tornei vegan foi a vontade de experimentar coisas novas, comidas novas. Antes, nem que me pagassem eu experimentava alguma coisa que não fizesse parte do meu cardápio (era muito esquisita, mesmo). Agora, provo de tudo. E acabo por gostar de tudo. Até hoje, só houve uma coisa que comprei e não gostei, e foi o chá de hibisco. Tentei várias vezes, mas não dá mesmo.
Então, lá me aventurei a experimentar bebidas vegetais. A primeira vez foi em casa de uma amiga minha, que é ovo-vegetariana, e tinha bebida de amêndoa em casa. Então, pedi para experimentar. E adorei. Só assim, bebida de amêndoas, fria, sem mais nada. Desde ai que comecei a comprar e experimentar todos as bebidas vegetais disponíveis. Até já me aventurei a faze-las em casa. São mais saudáveis e mais baratos. Por incrível que pareça, até agora o que mais gostei foi o de arroz. Aquele que me fazia tanta confusão em beber, foi o melhor.

O bom das bebidas vegetais é que se pode fazer de praticamente tudo que seja vegetal. Bebida de cocô, de espelta, de inhame, de quinoa, de noz, de avelã, de lentilhas, de manga, de baunilha, de linhaça, enfim. Como vêm as escolhas são imensas. se gostarem de determinado alimento, é provável que adorei a bebida. Assim como quem gosta de amendoim, vai gostar de manteiga de amendoim.

A última "novidade", é a bebida de banana. Para quem gosta de bananas, acreditem, esta bebida é das mais deliciosas que pode haver. E resulta num pequeno-almoço/lanche super nutritivo.
A banana é um excelente alimento: ajuda a reduzir a pressão arterial, facilita na digestão, diminui o apetite, ajuda a combater a depressão e é um ótimo pré-treino.

Como fazer? Simples. Precisam apenas de uma banana (se quiserem a bebida bem fresca, usem banana congelada) e um copo de água (acrescentem mais água até à textura desejada). Podem acrescentar um pouco de canela (termogénico natural) e um pouquinho de sal marinho.
Se quiserem uma bebida ainda mais nutritiva podem acrescentar: sementes de cânhamo, 1 colher de manteiga de oleaginosa, um pouco de aveia, um scoop de proteína vegetal (para atletas), talvez tâmaras, se quiserem que fique (ainda) mais doce.

Fácil, não é?
Espero que amem!!

A.

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